Про учнівське самоврядування

Самоврядування – спосіб організації життя колективу, що передбачає активну участь дітей (на основі взаємодії з педагогами) у прийнятті й виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Воно є методикою їх залучення до організації спільної діяльності.

Шкільне самоврядування допомагає учням організувати власне життя і життя своїх товаришів. Адже взаємостосунки, які існують у класному колективі, розв’язування певних конфліктів, захист своїх прав та інтересів, спільні пошуки тих чи інших шляхів для виконання поставлених завдань – це і є перші кроки у доросле життя. Повноцінному учнівському самоврядуванню притаманна раціональна внутрішня організованість, що виявляється у загальній захопленості справою, нових ініціативах, високому рівні відповідальності за спільну справу.

У сучасних умовах постає соціальна потреба у наявності особистості, спроможної розв’язати і щоденні, і масштабні завдання, які забезпечують не просто виживання, а прогрес нації. Саме такою наукою управління є участь у шкільному самоврядуванні.

Учнівський парламент – вищий орган учнівського самоврядування школи. До  складу   якого   входять   представники  учнівських  колективів 5-9-х класів. Учком організовує та контролює роботу за всіма напрямками діяльності учнівського колективу школи.

 

Метою діяльності учнівського парламенту нашої школи є:

  • формування навичок самоврядування учнів;
  • формування соціальної активності та відповідальності у старшокласників;
  • відстоювання прав та інтересів учнів школи;
  • забезпечення виконання учнями своїх обов’язків;
  • формування лідерських якостей у старшокласників;
  • різносторонній розвиток особистості.

 

Завдання:

  • залучення учнів до організації та проведення різноманітних виховних,
  • пізнавальних та розважальних заходів;
  • контроль за відвідуванням школи учнями, їх зовнішнім виглядом, чергуванням
  • учнів по школі тощо;
  • організація змістовного дозвілля учнів в позаурочний час;
  • пропаганда здорового способу життя;
  • співпраця з адміністрацією,Радою школи та педагогічним колективом в цілому;
  • співпраця з органами учнівського самоврядування шкіл .

 

Принципи:

  • добровільність;
  • чесність;
  • взаємодопомога;
  • демократичність;
  • творчість;
  • взаєморозуміння;
  • активність;
  • ініціативність;
  • толерантність;
  • самокритичність

 

Правила  учнівського самоврядування:

  • Сміливіше вноси свої пропозиції для ухвалення колективного рішення. Будь- яку справу вінчає
  • результат.
  • Твори, фантазуй сміливіше, шукай шляхи виконання рішень. Прийняв рішення – виконуй!
  • Доручив іншим – довіряй! Довіряючи – перевіряй! Допомагаючи – не підміняй.
  • Не берись за все сам: один ніколи не зробить того, що може колектив.
  • Довіру треба розуміти так: усе перевіряється дружбою, турботою. До товаришів стався справедливо, суди про них за роботою, а не за словами.
  • Не соромся помилитися. Соромно не вміти і не бажати виправитись. Зауваження бери до уваги, пропозиції виконуй.

 

Дозволяється:

  • Надихати на справи.
  • Підтримувати будь-яке починання.
  • Поважати думку інших.
  • Довіряти і не поспішати.
  • Переконувати і бути впевненим у правоті.
  • Дивитись на проблеми з точки зору товаришів.
  • Радити, але не нав’язувати.
  • Надихати, а не пригнічувати.
  • Підтримувати, а не критикувати.
  • Поважати, але в жодному разі не принижувати.
  • Не вимагати від інших того, чого не вимагаєш від себе.
  • Справу робити, а не керувати.
  • Створити гарну репутацію своїм товаришам
  • Визнавати свою неправоту швидко і рішуче.
  • Не звинувачуй ні в чому інших.
  • Не сперечатись – супереч – не кращий спосіб з’ясування стосунків.
  • Поважати думку інших.
  • Боятися не діла, а бездіяльності та байдужості.

 

В результаті роботи:

  • Спілкування з педагогами та органами місцевої влади.
  • Одержання знань і навичок самостійної роботи та корисної інформації.
  • Професіоналізм.
  • Вирішення важливих питань.

 

Кодекс честі школяра

  • Вчитися не заради оцінки, а для здійснення гуманних, патріотичних цілей і досягнень.
  • Направляти свою навчальну діяльність на глибоке оволодіння знаннями з основ наук, бути ініціативним, самостійними.
  • Дотримуватися вимог школи, правил внутрішнього розпорядку, гідно вести себе.
  • Бути ввічливим у спілкуванні з товаришами, учителями, старшими людьми, шанобливо ставитися до батьків.
  • Турбуватися про молодших.
  • Виявляти милосердя.
  • Дбати про пристойний зовнішній вигляд, власну гігієну.
  • Не допускати куріння, не вживати спиртних напоїв, наркотичних засобів.

                                                                               

Основні шляхи підвищення активності та ролі учнівського самоврядування:

  • надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності;
  • поєднання самодіяльності дітей з керуванням дорослих;
  • активне залучання учнів до всіх сфер життя учнівського колективу;
  • надання учням реальних прав і обов’язків;
  • повага педагогів до самостійних думок і рішень учнівського самоврядування, його органів;
  • кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу;
  • відкритий характер роботи всіх органів самоврядування;
  • відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної громадської діяльності, реалізація
  • принципу: жодного підлеглого – всі відповідальні.
Переглядів 277